fbpx

Een marketeer met dyslexie, is dat nou wel zo handig?

Marketeer met dyslexie

Sinds kleins af aan had ik moeite met lezen & schrijven. Niet alleen met -d en -t fouten, maar ook met zinsopbouw, voorlezen, grammatica, etc. Ook duurt alles bij mij drie keer zo lang. Ik kon dit allemaal aardig verbergen tot in groep zeven. Ik werd toen getest en kreeg het labeltje ‘dyslexie’ opgeplakt.

Het was voor mij stiekem een soort opluchting, ik was namelijk niet dom, ik had gewoon problemen met taal en spelling. De jaren hierna heb ik het ook heel vaak als excuus gebruikt: als je ergens niet goed in bent, hoef je ook je best er niet voor te doen toch?

Zelfontwikkeling

Op den duur verdiepte ik me steeds meer in mijn zelfontwikkeling en kwam ik op een pijnlijk punt terecht: ik zag mijn dyslexie te vaak als een obstakel, waardoor ik bepaalde dingen niet meer deed of een uitweg zocht. Eigenlijk zag ik alleen de nadelen van mijn dyslexie.

Dyslexie heeft ook zijn voordelen

Maar, geloof het of niet, dyslexie heeft ook zijn voordelen! Dyslecten zijn vaak creatief, denken logisch na en vooral beeldend. Details worden vaak vergeten, maar het totaalplaatje blijft altijd hangen, omdat informatie beter wordt opgenomen.

Toen ik hier achter kwam veranderde mijn beeld over dyslexie volledig. De obstakels die ik altijd zag veranderden in kansen. Ook hield het mij niet meer tegen om als marketeer aan de slag te gaan voor bedrijven. Ik vind het namelijk ontzettend leuk om mee te denken met bedrijven en dit online tot leven te brengen. Je hebt veel creativiteit nodig, en marketing is grotendeels visueel. Hierdoor ben ik ervan overtuigd dat ik geschikt ben voor dit werk.

De oplossing voor de spelling en zinsopbouw


Natuurlijk is het niet professioneel om fouten te maken in de spelling en de zinsopbouw. Hier ben ik me van bewust, vooral dat het belangrijk is dat dit niet gebeurd als ik werk voor anderen. Daarom laat ik al mijn teksten controleren, net als deze blog en de gehele website. Alles is gecontroleerd door onze schrijver, Gaby.

Voor alles waar je zelf niet goed in bent, geen inspiratie of tijd voor hebt, is een oplossing.
Hetzelfde geldt voor social media marketing: geef het uit handen, dan kun jij je concentreren
op waar jij goed in bent. Dat doen wij ook.

4 reacties op “Een marketeer met dyslexie, is dat nou wel zo handig?”

  1. Mooi artikel, Bob. Heerlijk gefietst … … ehhh … gewandeld samen. Ik stuur je de stukken zometeen via WeTransfer.

    Groeten Geert

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *