Kortingcodes uitgelegd

Kortingscodes zijn een veelgebruikte marketingtool in de online wereld. Het zijn speciale codes die klanten kunnen gebruiken tijdens het afrekenproces om korting te krijgen op hun aankopen. Dit kan bijvoorbeeld een percentage korting zijn, gratis verzending of een gratis cadeau bij aankoop.
Inhoudsopgave

Als bedrijf kun je kortingscodes gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken, bestaande klanten te belonen en de verkoop te stimuleren. Het is een effectieve manier om de aandacht van klanten te trekken en ze te laten kennismaken met je producten of diensten. Het kan ook helpen om klanten terug te laten komen voor meer aankopen in de toekomst.

Gebruik van kortingscodes

Bij het gebruik van kortingscodes is het belangrijk om ze slim en strategisch in te zetten. Het is verleidelijk om constant kortingen aan te bieden om zo meer verkopen te genereren, maar dit kan leiden tot een daling van je winstgevendheid en een afname van de waarde van je producten of diensten. Het is belangrijk om na te denken over welke kortingen je aanbiedt, hoe vaak je ze aanbiedt en aan wie je ze aanbiedt.

Ga voor een win-win

Door op een slimme en strategische manier gebruik te maken van kortingscodes, kun je als bedrijf een win-win situatie creëren voor zowel jezelf als je klanten. Het kan leiden tot meer verkopen en een hogere klanttevredenheid, terwijl je ook de waarde van je producten of diensten behoudt.

Deel mij met je vrienden en collega’s!

Kennisbank

Verreik gratis je kennis. Lees ook onze andere artikelen in de kennisbank van Streverz.

Conversie

Conversie is een term binnen e-commerce. Het is het omzetten van website bezoekers dat overgaat na een transactie. Het geeft veel inzicht in je onlineproces.

Internet adverteren

Internet adverteren is in de essentie het promoten van diensten of producten op het internet. Denk aan sociale media, zoekmachines en e-mailmarketing.

Marketingmodellen

Marketingmodellen zijn visuele modellen die kunnen helpen met de strategische planning. Ze worden ook wel analysemodellen genoemd. Vergelijkbaar met een stip op de horizon.

SEO

SEO is een Engelse afkorting dat staat voor ‘search engine optimalisation’ – ofwel zoekmachine optimalisatie. Het gaat om hoe je een websites beter vindbaar kan maken.

Tooling

Veel slimme mensen hebben veel handige tools gemaakt. Wij van Streverz hebben hier een mooi lijstje voor gemaakt die wij ook duidelijk en eenvoudig toelichten.

WordPress

Tegenwoordig is meer dan 40% van de websites WordPress. WordPress is een CMS – oftwel een ‘content management systeem’. Het is eenvoudig te gebruiken voor velen.