CPM uitgelegd

CPM staat voor Cost per Mille, wat in het Nederlands ‘kosten per duizend’ betekent. Het is een term die vaak gebruikt wordt in online advertising en verwijst naar de kosten die adverteerders betalen voor het tonen van hun advertentie aan duizend gebruikers.
Inhoudsopgave

Bij CPM-advertenties wordt er betaald voor het aantal keren dat de advertentie wordt vertoond, ongeacht of er op geklikt wordt of niet. Dit betekent dat het aantal vertoningen belangrijker is dan het aantal klikken, omdat de adverteerder betaalt voor het aantal vertoningen.

Vergroten van merkbekendheid

CPM wordt vaak gebruikt om de merkbekendheid te vergroten en het bereik van een advertentie te vergroten. CPM-advertenties kunnen worden weergegeven op verschillende platformen, waaronder social media, websites en mobiele apps.

Minder duur

Hoewel CPM-advertenties vaak minder duur zijn dan andere vormen van online advertising, zoals Cost per Click (CPC), is het belangrijk om te beseffen dat de kosten snel kunnen oplopen als de advertentie veel vertoond wordt. Het is daarom belangrijk om de doelgroep goed te segmenteren en de advertentie op de juiste plekken te laten zien.

Deel mij met je vrienden en collega’s!

Kennisbank

Verreik gratis je kennis. Lees ook onze andere artikelen in de kennisbank van Streverz.

Conversie

Conversie is een term binnen e-commerce. Het is het omzetten van website bezoekers dat overgaat na een transactie. Het geeft veel inzicht in je onlineproces.

Internet adverteren

Internet adverteren is in de essentie het promoten van diensten of producten op het internet. Denk aan sociale media, zoekmachines en e-mailmarketing.

Marketingmodellen

Marketingmodellen zijn visuele modellen die kunnen helpen met de strategische planning. Ze worden ook wel analysemodellen genoemd. Vergelijkbaar met een stip op de horizon.

SEO

SEO is een Engelse afkorting dat staat voor ‘search engine optimalisation’ – ofwel zoekmachine optimalisatie. Het gaat om hoe je een websites beter vindbaar kan maken.

Tooling

Veel slimme mensen hebben veel handige tools gemaakt. Wij van Streverz hebben hier een mooi lijstje voor gemaakt die wij ook duidelijk en eenvoudig toelichten.

WordPress

Tegenwoordig is meer dan 40% van de websites WordPress. WordPress is een CMS – oftwel een ‘content management systeem’. Het is eenvoudig te gebruiken voor velen.