PPC uitgelegd

PPC staat voor Pay-Per-Click, een vorm van online adverteren waarbij adverteerders betalen telkens wanneer er op hun advertentie wordt geklikt. Dit kan op verschillende platforms, zoals Google Ads, Facebook Ads, en LinkedIn Ads.
Inhoudsopgave

Het voordeel van PPC is dat je direct resultaat ziet en kunt meten hoeveel bezoekers en conversies er zijn gegenereerd door de advertenties. Daarnaast kun je heel specifiek targeten op de doelgroep die je wilt bereiken en kun je de advertenties aanpassen op basis van hun prestaties.

Nadelen van PPC

Maar het kan ook een nadeel zijn, omdat het budget snel kan oplopen als je niet goed weet hoe je de campagnes moet optimaliseren. Daarnaast kan het lastig zijn om op te vallen tussen de vele andere advertenties en is er veel concurrentie op populaire zoekwoorden en doelgroepen. Het is daarom belangrijk om de campagnes goed te blijven monitoren en aan te passen waar nodig.

Deel mij met je vrienden en collega’s!

Kennisbank

Verreik gratis je kennis. Lees ook onze andere artikelen in de kennisbank van Streverz.

Conversie

Conversie is een term binnen e-commerce. Het is het omzetten van website bezoekers dat overgaat na een transactie. Het geeft veel inzicht in je onlineproces.

Internet adverteren

Internet adverteren is in de essentie het promoten van diensten of producten op het internet. Denk aan sociale media, zoekmachines en e-mailmarketing.

Marketingmodellen

Marketingmodellen zijn visuele modellen die kunnen helpen met de strategische planning. Ze worden ook wel analysemodellen genoemd. Vergelijkbaar met een stip op de horizon.

SEO

SEO is een Engelse afkorting dat staat voor ‘search engine optimalisation’ – ofwel zoekmachine optimalisatie. Het gaat om hoe je een websites beter vindbaar kan maken.

Tooling

Veel slimme mensen hebben veel handige tools gemaakt. Wij van Streverz hebben hier een mooi lijstje voor gemaakt die wij ook duidelijk en eenvoudig toelichten.

WordPress

Tegenwoordig is meer dan 40% van de websites WordPress. WordPress is een CMS – oftwel een ‘content management systeem’. Het is eenvoudig te gebruiken voor velen.