Cross selling uitgelegd

Cross-selling is een term die vaak wordt gebruikt in de online marketing wereld. Het verwijst naar het aanbieden van aanvullende producten of diensten aan klanten die al een product of dienst bij je hebben gekocht. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door middel van aanbevelingen op de bedankpagina na aankoop of door het sturen van gepersonaliseerde e-mails met suggesties voor aanvullende producten.
Inhoudsopgave

Cross-selling kan niet alleen leiden tot hogere omzetten en winstgevendheid, maar het kan ook zorgen voor een betere klanttevredenheid. Door klanten aanvullende producten te bieden die passen bij hun eerdere aankopen, kun je ze helpen om hun problemen nog beter op te lossen en meer waarde te halen uit hun aankoop.

Bij het implementeren van cross-selling is het belangrijk om te onthouden dat het geen trucje is om snel meer omzet te genereren. Het moet gebaseerd zijn op de behoeften en interesses van de klant en oprecht gericht zijn op het verbeteren van hun ervaring met je bedrijf. Door op deze manier te werken aan cross-selling, kun je een win-win situatie creëren voor zowel je bedrijf als je klanten.

Deel mij met je vrienden en collega’s!

Kennisbank

Verreik gratis je kennis. Lees ook onze andere artikelen in de kennisbank van Streverz.

Conversie

Conversie is een term binnen e-commerce. Het is het omzetten van website bezoekers dat overgaat na een transactie. Het geeft veel inzicht in je onlineproces.

Internet adverteren

Internet adverteren is in de essentie het promoten van diensten of producten op het internet. Denk aan sociale media, zoekmachines en e-mailmarketing.

Marketingmodellen

Marketingmodellen zijn visuele modellen die kunnen helpen met de strategische planning. Ze worden ook wel analysemodellen genoemd. Vergelijkbaar met een stip op de horizon.

SEO

SEO is een Engelse afkorting dat staat voor ‘search engine optimalisation’ – ofwel zoekmachine optimalisatie. Het gaat om hoe je een websites beter vindbaar kan maken.

Tooling

Veel slimme mensen hebben veel handige tools gemaakt. Wij van Streverz hebben hier een mooi lijstje voor gemaakt die wij ook duidelijk en eenvoudig toelichten.

WordPress

Tegenwoordig is meer dan 40% van de websites WordPress. WordPress is een CMS – oftwel een ‘content management systeem’. Het is eenvoudig te gebruiken voor velen.