PPI uitgelegd

PPI, oftewel Pay Per Impression, is een online advertentie-model waarbij adverteerders betalen voor het aantal keer dat hun advertentie wordt vertoond aan een gebruiker. Dit verschilt van het PPC-model, waarbij adverteerders betalen voor elke keer dat er op hun advertentie wordt geklikt.
Inhoudsopgave

Het PPI-model kan effectief zijn voor merkbekendheid, omdat het adverteerders de mogelijkheid biedt om hun advertenties op grote schaal te verspreiden zonder de noodzaak van klikken. Advertenties worden simpelweg getoond aan gebruikers, zelfs als ze niet op de advertentie klikken. Het nadeel van het PPI-model is dat er geen garantie is dat gebruikers daadwerkelijk aandacht besteden aan de advertentie, aangezien ze deze ook kunnen negeren.

Veelal in combinatie met

Het PPI-model wordt vaak gebruikt in combinatie met andere marketingstrategieën om een zo breed mogelijk publiek te bereiken en naamsbekendheid te vergroten. Het kan een effectieve manier zijn om snel en eenvoudig een groot publiek te bereiken, maar het is belangrijk om te overwegen of het PPI-model past bij de doelstellingen van uw bedrijf en of het aansluit bij uw budget.

Deel mij met je vrienden en collega’s!

Kennisbank

Verreik gratis je kennis. Lees ook onze andere artikelen in de kennisbank van Streverz.

Conversie

Conversie is een term binnen e-commerce. Het is het omzetten van website bezoekers dat overgaat na een transactie. Het geeft veel inzicht in je onlineproces.

Internet adverteren

Internet adverteren is in de essentie het promoten van diensten of producten op het internet. Denk aan sociale media, zoekmachines en e-mailmarketing.

Marketingmodellen

Marketingmodellen zijn visuele modellen die kunnen helpen met de strategische planning. Ze worden ook wel analysemodellen genoemd. Vergelijkbaar met een stip op de horizon.

SEO

SEO is een Engelse afkorting dat staat voor ‘search engine optimalisation’ – ofwel zoekmachine optimalisatie. Het gaat om hoe je een websites beter vindbaar kan maken.

Tooling

Veel slimme mensen hebben veel handige tools gemaakt. Wij van Streverz hebben hier een mooi lijstje voor gemaakt die wij ook duidelijk en eenvoudig toelichten.

WordPress

Tegenwoordig is meer dan 40% van de websites WordPress. WordPress is een CMS – oftwel een ‘content management systeem’. Het is eenvoudig te gebruiken voor velen.