Retargeting is niet alleen effectief, maar ook kostenefficiënt. Je richt je immers op mensen die al interesse hebben getoond in je aanbod, in plaats van op een breder publiek dat minder geïnteresseerd kan zijn. Bovendien kun je retargetingcampagnes eenvoudig aanpassen en optimaliseren om de beste resultaten te behalen.
Verschillende soorten retargeting
Er zijn verschillende soorten retargeting, zoals website retargeting, search retargeting en social media retargeting. Bij website retargeting worden advertenties getoond aan mensen die eerder je website hebben bezocht, bij search retargeting worden advertenties getoond aan mensen die zoekopdrachten hebben uitgevoerd die gerelateerd zijn aan jouw producten of diensten, en bij social media retargeting worden advertenties getoond aan mensen die eerder interactie hebben gehad met jouw social media-pagina’s.
Waardevolle strategie
Kortom, retargeting is een waardevolle online marketingstrategie waarmee je mensen kunt bereiken die al geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten en hen terug kunt leiden naar je website om uiteindelijk tot een conversie te leiden.