No index uitgelegd

No index is een term die veel wordt gebruikt in de wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Het is een HTML-metatag die op een pagina kan worden geplaatst om zoekmachines te vertellen dat de pagina niet in hun zoekresultaten moet worden opgenomen.
Inhoudsopgave

Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld een pagina hebt die niet relevant is voor zoekopdrachten of als je een pagina hebt die je liever niet wilt laten zien aan het grote publiek. Door de no index-tag te gebruiken, zorg je ervoor dat de pagina niet wordt geรฏndexeerd door zoekmachines en dus niet wordt weergegeven in de zoekresultaten.

Kortom, het gebruik van de no index-tag kan handig zijn als je pagina’s hebt die niet relevant zijn voor zoekopdrachten of als je pagina’s hebt die je liever niet wilt laten zien aan het grote publiek.

Verschil no-index en no-follow

Het is belangrijk om te weten dat de no index-tag niet hetzelfde is als de no follow-tag. Met de no follow-tag geef je zoekmachines aan dat ze de links op de pagina niet moeten volgen, terwijl de no index-tag betrekking heeft op de pagina zelf.

Crawler

Als je gebruikmaakt van de no index-tag, is het belangrijk om te weten dat zoekmachines nog steeds de pagina kunnen vinden en crawlen. Het enige verschil is dat de pagina niet wordt opgenomen in de zoekresultaten.

Deel mij met je vrienden en collega’s!

Kennisbank

Verreik gratis je kennis. Lees ook onze andere artikelen in de kennisbank van Streverz.

Conversie

Conversie is een term binnen e-commerce. Het is het omzetten van website bezoekers dat overgaat na een transactie. Het geeft veel inzicht in je onlineproces.

Internet adverteren

Internet adverteren is in de essentie het promoten van diensten of producten op het internet. Denk aan sociale media, zoekmachines en e-mailmarketing.

Marketingmodellen

Marketingmodellen zijn visuele modellen die kunnen helpen met de strategische planning. Ze worden ook wel analysemodellen genoemd. Vergelijkbaar met een stip op de horizon.

SEO

SEO is een Engelse afkorting dat staat voor ‘search engine optimalisation’ – ofwel zoekmachine optimalisatie. Het gaat om hoe je een websites beter vindbaar kan maken.

Tooling

Veel slimme mensen hebben veel handige tools gemaakt. Wij van Streverz hebben hier een mooi lijstje voor gemaakt die wij ook duidelijk en eenvoudig toelichten.

WordPress

Tegenwoordig is meer dan 40% van de websites WordPress. WordPress is een CMS – oftwel een ‘content management systeem’. Het is eenvoudig te gebruiken voor velen.