5 redenen waarom Reviews Onmisbaar zijn voor jouw bedrijf [Mond-tot-mond en erkenning]

Facebook
Twitter
LinkedIn
reviews
Dit artikel staat online sinds 04-12-2023
Er wordt altijd gezegd dat reviews erg belangrijk zijn, maar waarom is dat? Hier zijn 5 redenen waarom reviews belangrijk zijn.
Inhoudsopgave

Er wordt altijd gezegd dat reviews erg belangrijk zijn, maar waarom is dat?
Hier zijn 5 redenen waarom reviews belangrijk zijn. 

1. De klant hoort niet van jou hoe goed je bent, maar van anderen

Als ondernemer kan je natuurlijk altijd beter over jezelf en je bedrijf gaan praten om mensen over te halen om voor jouw bedrijf te kiezen. Wanneer andere mensen iets positiefs over je bedrijf en producten/diensten zeggen, dan komt dit geloofwaardiger over voor de potentiële klanten.

reviews plaatsen

De voormalige klanten zijn voorheen in zee geweest met jou en je bedrijf en hebben hier ervaringen mee opgedaan en delen deze eerlijk in de review. Deze kunnen goed en slecht zijn, maar ze zijn eerlijk.

2. Het is een manier om je te onderscheiden van je concurrenten

Het ene bedrijf is erg gefocust op het ene punt en bijvoorbeeld jij als bedrijf weer op iets anders. Elk bedrijf heeft andere standpunten, maar toch kan je concurrenten van elkaar zijn. Je zal dus moeten proberen je te onderscheiden van je concurrenten. Door de reviews van je voormalige klanten hoop je dat de usp’s van jouw bedrijf naar voren komen en toekomstige klanten om die redenen naar jou toe komen voor hulp.

3. Op deze manier kom je hoger te staan in Google

Wanneer mensen je dienst opzoeken in Google, dan komen degenen met de beste resultaten bovenaan te staan. Dit hangt niet alleen van reviews af, ook van andere onderdelen, maar het helpt wel erg veel! Een bedrijf met 125 goede reviews zal boven een bedrijf met 2 goede reviews staan.

Zorg er dus voor dat je veel reviews van al je klanten probeert te verzamelen om er zo veel mogelijk op Google te zetten. Hoe meer reviews, hoe hoger je komt te staan, hoe sneller mensen je kunnen vinden, hoe meer klanten je kunt krijgen.

4. Het geeft de toekomstige klant meer vertrouwen

Wanneer toekomstige klanten op je website of op Google kijken naar de reviews en ze zien bijna geen, of alleen maar slechte, reviews staan, dan krabbelen ze af. Op het moment dat er allemaal goede reviews te zien zijn met lovende woorden over jou en je bedrijf dan geeft dat ze een goed gevoel en kunnen ze sneller gaan kiezen om voor jou te gaan.

5. Het houdt je scherp en verbetert je diensten en of producten

Wanneer mensen je feedback geven op de uitvoering van je product of dienst, dan kan je dit natuurlijkerwijs verbeteren. Op deze manier blijf je zoeken naar dingen die je kunt veranderen aan je product of dienst om zo de beleving van de klant beter te maken. reviews houden jou en je bedrijf dus scherp en hiermee verbeter je je diensten en of producten.

Nu je weet wat je moet doen, ga lekker reviews verzamelen bij je klanten en plaats deze in je Google account, zodat toekomstige klanten deze kunnen lezen.

Gratis online marketing tips in je mail:

Delen:

Vond je dit een leuk artikel? Selecteer hieronder je waardering of laat het ons weten in de reacties! (wordt echt gewaardeerd)