Heb je geen inspiratie voor content?
Wij geven je de tien beste content ideeën die ons dagelijks helpen om nieuwe content te maken voor onze klanten.
- Storytelling
Een (persoonlijk) verhaal over jouw bedrijf is goede content. Laat de klanten weten wie jij bent en hoe je bedrijf is ontstaan.
- Bloggen
Een handige en belangrijke marketingtool is het schrijven van blogs. Als je in deze blogs waardevolle informatie of tips geeft ben je makkelijker te vinden op Google, hier kun je jarenlang profijt van hebben! Naast dat kun je in een blog meerdere content stukken verdelen tussen social media en je website.
- Video’s
Facebook wil ervoor zorgen dat Facebookers zolang mogelijk online blijven. Dat is de reden dat zij video’s aan meer mensen laten zien dan een reguliere post. Het is wel van belang dat je de aandacht van je publiek trekt in de eerste drie seconden van de video. Dat weerhoudt mensen ervan om verder te scrollen en jouw video te negeren.
- Inspringen op de actualiteit
Het publiek op social media is graag op de hoogte van het actuele nieuws: een groot deel van de mensen is om deze reden online te vinden. Hierop inspringen is een effectieve en interessante manier van content maken.
Bedenk hoe je kunt inspelen op wat er op het nieuws of op tv voorbij is gekomen en combineer dit met waar jij mee te maken hebt in jouw vakgebied. Hierdoor kom je onder de aandacht waardoor jouw volgers groeien.
- Stel vragen
Stel vragen aan je volgers, op deze manier kunnen ze hun mening geven of iets over zichzelf vertellen. Bijna iedereen praat stiekem graag over zichzelf, maak hier gebruik van! Stel simpele vragen, want mensen gaan geen ingewikkelde antwoorden geven op social media. Stel de vragen door middel van een korte story of een poll.
- Quotes
Inspirerende quotes doen het vaak goed. Gebruik quotes die relevant zijn voor jouw vakgebied of speel in op een bepaalde situatie of verhaal.
- Laat zien wat er achter de schermen gebeurt
Maak foto’s of video’s waar je volgers kunnen zien wat er achter de schermen van je bedrijf gebeurt. Hoe maak je de productfoto’s, hoe verpak je de producten, hoe verzend je ze, etc. Laat jouw volgers een kijkje nemen in de keuken van jouw bedrijf, of eigenlijk, het kantoor van jouw bedrijf 😉
- Winactie of wedstrijd
Met een winactie of een wedstrijd breng je de volgers echt in actie. Zorg ervoor dat er echt een handeling moet worden uitgevoerd voordat ze iets kunnen winnen. Denk bijvoorbeeld aan het laten bedenken van een onderschrift behorend bij de foto van een product dat wordt weggegeven, of laat de volgers de foto delen met hun eigen netwerk. Hoe meer mensen mee doen, hoe vaker de post wordt gedeeld, hoe groter het bereik is.
- Zet je klanten in de spotlights
Geef je klanten een podium als ze een leuke review hebben achtergelaten of als je een leuke klus voor ze hebt mogen uitvoeren. Promoot eventueel je klant er ook bij, win-win voor beide partijen!
- Geef kennis weg
Eén van de belangrijkste dingen is dat je kennis weggeeft. Dit heeft hetzelfde effect als het laten proeven van een stukje kaas op de markt: je laat je volgers proeven wat jij te bieden hebt. Dat smaakt natuurlijk naar meer! Begin met tips waarvan je denkt dat je volgers het eigenlijk al weten, je zult er al snel achter komen dat dit vaak nog niet het geval is.
Al deze inspiratie hebben wij zelf grotendeels opgedaan door het lezen van verschillende artikelen en boeken.
Hebben deze content ideeën je al wat inspiratie gegeven?
Laat het ons vooral weten door een reactie achter te laten. Dat vinden we leuk! Laat ons bijvoorbeeld weten welke content ideeën jou het meeste aanspreken, of wat je ermee gaat doen.
Heb je nog steeds geen inspiratie, of heb je simpelweg geen tijd? Dan helpen wij je graag!
Neem gerust contact met ons op.